Veelgestelde vragen


SAPPEN


- Hoe lang zijn de verse sappen houdbaar?

Onze verse sappen zijn na ontvangst nog 4 dagen houdbaar, er staat altijd een houdbaarheidsdatum op de dop. Deze beperkte houdbaarheid komt doordat wij enkel groente en fruit gebruiken in onze sappen, zonder toevoegingen. Lekker vers en gezond dus!

-Waarom zijn de sappen van de concurrenten veel langer houdbaar?

Tja, die sappen zijn gewoon niet vers. Er zijn veel bedrijven die sapvasten aanbieden en wij raden je aan navraag te doen over de houdbaarheid van de sappen. Is dat een maand, dan weet je dat je linksom of rechtsom te maken hebt met bewerkte sappen. Onze sappen worden de dag voor of zelfs op de dag van levering speciaal voor jou vers gemaakt. 

- Hoe lang zijn de ingevroren sappen, shots en soepen houdbaar?

Onze ingevroren producten worden ook speciaal voor jou gemaakt en daarna direct ingevroren. Ingevroren en bewaard in de vriezer zijn de sappen, shots en soepen nog 3 maanden houdbaar. Na ontdooien hebben ze een houdbaarheid van 2 dagen. 

- Kan ik de verse sappen ook thuis zelf invriezen?

Dat kan zeker, alleen raden we je toch aan een ingevroren pakket te bestellen als je dit vooraf al weet. Wanneer je de sappen zelf invriest zijn ze al minder vers. Wij vriezen ze direct na de productie en sneller in. Ook moeten de sappen die ingevroren worden iets anders worden afgevuld en is het het best om ze rechtop in te vriezen. 

- Hoe maken jullie de sappen?

Wij hebben een professionele productiekeuken in Amsterdam waar wij op maandag t/m vrijdag productie draaien. Wij maken al onze sappen vers en alleen op bestelling, we hebben dus geen voorraad. We gebruiken hiervoor een blender, slow juicer en pers.

- Welke ingrediënten gebruiken jullie?

Wij gebruiken zo veel mogelijk biologische groente en fruit. Naast dit groente en fruit (en sojamelk voor onze ontbijtsappen) gebruiken we geen andere ingrediënten of toevoegingen. Puur en vers dus! 

 

 

PAKKETTEN


- Welke verschillende kuren hebben jullie?

Wij bieden 4 verschillende kuren aan, 3 sapkuren en 1 soepkuur. Onze sapkuren zijn onderverdeeld van "makkelijk" tot "zwaar". Zo hebben we onze Gentle sapkuur met 1200kcal per dag door het extra soepje en 2 tussendoortjes per dag, onze Advanced sapkuur met 900kcal per dag door het op sojamelk basis ontbijtsapje en onze Deep sapkuur met 800kcal per dag die enkel bestaat uit groente- en fruitsappen. Onze soepkuur valt ook onze deze "Deep" categorie met 800kcal en heeft 5 verschillende groentesoepen per dag. 

- Wat bevat een kuur allemaal?

Elke kuur bevat naast 3 verschillende sappen per dag, 3 verschillende healthshots per dag, verschillende supplementen, een flyer met het dagelijkse menu en een uitgebreide digitale handleiding over de af- en opbouw. De Gentle sapkuur bevat standaard ook nog een soepje en 2 tussendoortjes per dag en elke kuur is uit te breiden met soepen, healthshots, tussendoortjes en/of thee.

- Wat voor supplementen zitten er in een kuur?

De Gentle en Advanced sapkuren bevatten bouillonpoeder, lijnzaad en tarwezemelen, visolie, probiotica, multivitamine en psylliumvezels. De sapkuur Deep en onze soepkuur bevatten groen klei, chlorella, probiotica, multivitamine, psylliumvezels en een zakje detox thee.

- Wat voor tussendoortje krijg ik als ik die extra bestel?

Onze verantwoorde snackbox bevat 6 of 10 gezonde tussendoortjes. Je ontvangt 3 of 5 verschillende rawballs van OhMyRawBalls en 3 of 5 verschillende zakjes nootjes van BitesWeLove.

- Welke healthshots kan ik extra bestellen bij mijn kuur?

Naast de standaard shots; citroen, aloe vera en cranberry kun je bij elk pakket extra healthshots bestellen. We hebben hierbij de keuze uit onze supershots (bleekselderij, gember, tarwegras) of gembershots (gember, appel, citroen). Deze healthshots bij zijn bij elke pakket per 4 of 8 extra te bestellen of in een los shotpakket van 32 stuks. 

- Wat voor thee zit er in een theepakketje?

Het theepakket dat je bij elk pakket extra bij kan bestelen bevat diverse theesoorten om de detox werking te ondersteunen. Dit pakketje bevat een mix van kruidentheeën zoals; detoxthee, venkelthee, nachtrustthee, brandnetelthee en lindebloesemthee. 

- Welke kuur past bij mij?

Als het de eerste keer voor je is en je normaal gesproken veel kcal per dag binnen krijgt raden we aan te beginnen met een sapkuur Gentle. Door elke ochtend te starten met een sojamelk ontbijtsapje, de dag af te sluiten met een warm soepje en door de backup van 2 verantwoorde tussendoortjes neem je het hongergevoel weg. Voor de echt ervaren vaster hebben we de sapkuur Deep of onze soepkuur. Kan je nog niet kiezen? Doorloop dan HIER ons keuzediagram.

- Verkopen jullie ook losse sappen naast de kuren?

Zeker! Sinds 2019 verkopen wij alle 16 verschillende sappen uit onze kuren + 5 limited Edition sappen ook los in een Mix 'n Match pakket. Dit is een pakket van 10 of 20 sappen (en/of soepen) van 330ml naar keuze. Zo kun je jouw pakket dus helemaal zelf samenstellen. 

- Wat is een custom made sapje?

Sinds 2019 kan je bij Sapmeesters ook een compleet eigen sapje ontwikkelen. Dit is mogelijk omdat wij alle sappen vers en op bestelling maken voor onze klanten. Zo kunnen wij rekening houden met alle wensen en allergieën en dus ook een compleet custom made sapje maken. Via DEZE stappen ontwikkel je zo je eigen sapje. Twijfel je nog over bepaalde smaakcombinaties? Onze eigen sapmeesters helpen je door middel van een paar vragen graag aan je eigen sapje. Je ontvangt de box met 20 door jou samengestelde ingevroren sappen gewoon thuis.   

- Wat voor shots verkopen jullie?

In al onze kuren zit standaard een citroen, aloë vera en cranberry shot per dag. Daarnaast hebben wij nog twee speciale en extra gezonde healthshots ontwikkeld die als extra'tje bij elk pakket bij te bestellen zijn of als doos van 32 stuks voor een hele maand. Dit is onze supershots van bleekselderij, gember en tarwegras en de gembershot van gember, appel en citroen. 

- Wat voor soepen hebben jullie allemaal?

Wij maken 5 verschillende vegetarische groentesoepen. Zo hebben we onze Coco-carrot soep van onder andere wortel, kokos en rode linzen. Onze Green routine soep van spinazie, venkel, groene linzen en courgette en een tomaten venkel soepje met courgette; onze Green tomato. Ook hebben we nog onze Sweet asparagus soep van witte en groene asperges en zoete aardappel en last but nog least onze heerlijke Smashing pompkin soep van pompoen, wortel, tijm en kokosmelk. 

Al deze soepen krijg je standaard in een Gentle sapkuur en zijn bij alle andere kuren als extra bij te bestellen. Ook kan je deze soepen toevoegen aan je eigen mix n match pakket of als een soeppakket van 20 stuks bestellen. En deze soepen komen natuurlijk ook allemaal terug in onze 3 daagse soepkuur.

- Kan ik ook een pakket cadeau doen aan iemand?

Dat kan zeker! Allereerst hebben wij onze digitale cadeaubon voor elk gewenst bedrag die helemaal naar wens is aan te passen. Daarnaast hebben we ook een mooi en gezond cadeaupakket voor elke gelegenheid. Denk aan een zwangerschap, nieuwe baan, ziekte of gewoon zomaar. Het cadeaupakket bevat 20 heerlijke sappen, soepen en/of shots naar keuze + een leuk persoonlijk kaartje. Allemaal volledig aangepast op de aangegeven gelegenheid. Wij denken graag mee voor een origineel en gezond cadeau. 

 

 

SAPVASTEN/DETOX


- Wat is een detox eigenlijk?

Een detox is het reinigen van je lichaam door enkele dagen achter elkaar alleen vloeibaar voedsel tot je te nemen. Officieel is alleen onze sapkuur Deep en soepkuur een echte detox. De Gentel en Advanced bevatten namelijk sojamelk en tussendoortjes. 

- Hoeveel val ik af tijdens een kuur?

Gemiddeld val je 1-3 kg af gedurende een 3 daagse kuur. Dit ligt alleen helemaal aan het aantal kcal dat je normaal binnen krijgt. Bij een Sapmeesters kuur krijg je 3-5 dagen 800-1200kcal per dag binnen, als dit veel minder is dan normaal zal je meer afvallen. 

- Kan ik een kuur doen tijdens mijn zwangerschap of het geven van borstvoeding?

Dit raden wij af. Tijdens een kuur krijg je veel minder kcal binnen en mis je bepaalde voedingsstoffen die belangrijk zijn voor je kindje. 

- Vanaf welke leeftijd mag ik een kuur doen?

Vanaf 18 jaar kun je een kuur doen. Onder de 18 raden wij aan dit alleen te doen met of onder begeleiding van een volwassene. 

- Kan ik tijdens de kuur gewoon sporten?

Het is erg goed om tijdens te kuur te blijven bewegen, maar luister naar je lichaam. Hele zware of intensieve sporten zijn tijdens de kuur vaak te zwaar vanwege het aantal kcal dat je binnen krijgt. We raden aan 30 minuten per dag en niet te intensief te sporten. Een wandeling is al erg goed.

- Mag ik tijdens de kuur ook andere dingen eten?

Dit raden we af. Als je tijdens de kuur gewoon met het gezin mee eet of veel tussendoortjes pakt gaat dit de werking van de kuur tegen. Mocht je echt veel honger hebben kun je het best wat groente of fruit eten en dit extra goed kauwen.

- Krijg je veel honger tijdens de kuur?

Onze sappen worden niet verdund of aangelengd en wij maken gebruiken van het hele stuk groente en fruit. Hierdoor zijn onze sappen lekker vol en vullend. Weinig klanten geven hierdoor aan honger te hebben.

- Mag ik koffie drinken naast mijn kuur?

We raden aan zo min mogelijk koffie, sap of frisdrank te drinken tijdens de kuur en dit in de dagen vooraf aan de kuur al af te bouwen. Je kunt het best alleen water en thee (2 liter per dag) drinken tijdens de kuur om alle giftstoffen af te voeren. Mocht je echt niet zonder koffie kunnen, beperk het dan tot 1 kopje per dag. Decaf kan natuurlijk altijd! 

- Wat zijn de bijwerkingen van een kuur?

Tijdens het volgen van een kuur kun je verschillende bijwerkingen ervaren die veroorzaakt worden door een laag glucosegehalte in het bloed of door de geactiveerde toxinen die het lichaam verlaten. Voorbeelden van bijwerken zijn: hoofdpijn, flauwtes, duizeligheid, hartkloppingen, sterkere lichaamsgeuren, constipatie, een opgeblazen gevoel, droge huid of het koud hebben. Deze bijwerkingen kun je minimaliseren door in de dagen voorafgaand aan de kuur je eetpatroon volgens de handleiding af te bouwen en door minimaal 2 liter water en kruidenthee te drinken. 

- Mag ik een kuur doen bij ziekte of medicijngebruik?

We raden aan bij ziekte en/of medicijngebruik altijd eerst je arts te raadplegen over het volgen van een kuur.

  

 

LEVERING


- Wanneer heb ik mijn pakket in huis?

De bestelling wordt 's avonds tussen 18.00-22.00 geleverd op de door jou gekozen leverdatum. In Amsterdam is er ook de mogelijkheid tot een levering overdag. Neem contact op over de mogelijkheden. Let op, buiten Amsterdam zijn wij afhankelijk van onze bezorgpartner Cycloon/DHL en kan het gebeuren dat het pakket een dag later wordt geleverd. 

- Wat zijn de verzendkosten van mijn pakket?

Wij rekenen voor onze duurzame levering geen verzendkosten aan jou door.

- Hoe gaat de levering in Amsterdam?

Binnen Amsterdam maken wij gebruik van onze eigen bezorgers die wij zelf inplannen. De levertijd is voor jou dus erg flexibel en (bijna) altijd volledig naar wens in te plannen. Daarnaast bezorgen wij zelf alleen met onze bezorgfietsen. 

- En een levering buiten Amsterdam?

Buiten Amsterdam maken wij gebruik van onze duurzame bezorgpartner Fietskoeriers. Zij halen iedere ochtend de verse pakketten bij ons op en zorgen dat deze dezelfde avond nog bij jou in huis is. In de meeste grote steden bezorgen zij zelf de pakketten per fiets, alle overige pakketten dragen zij over aan DHL.

- Maar wat nu als ik in België woon?

Wij leveren ook gewoon in België! Onze bezorgpartner Fietskoeriers draagt de pakketten bij de grens over aan BEpost die ze volgende werkdag tussen 9.00-18.00 leveren. Aangezien een pakket naar België 1 tot 2 dagen langere levertijd heeft verzenden we naar België enkel op dinsdag en woensdag en enkel ingevroren pakketten. Zo kunnen we een optimale versheid garanderen. De extra kosten voor levering in België zijn 19,95. 

- Voor wanneer moet ik bestellen om mijn pakket de volgende dag al in huis te hebben? 

Alle bestellingen voor 12.00 geplaatst worden de volgende dag nog vers gemaakt, verzonden en bij jou afgeleverd. Ben je te laat en wil je toch graag de volgende dag sappen ontvangen, neem dan contact met ons op over de mogelijkheden. 

- Hoe wordt mijn pakket verpakt tijdens de verzending?

Wij verpakken onze sappen, soepen en shots altijd in een koeldoos met extra koelelementen. Op deze manier komt het pakket altijd gekoeld bij jou aan, zelfs als de levering een dag vertraging oploopt. 

- Hoe lang blijft mijn product koel tijdens de verzending?

Na 12 jaar ervaring en veel testen weten wij dat het verzenden van onze producten in een koeldoos ervoor zorgt dat het product 2-3 dagen koel blijft. Zo blijft de kwaliteit en versheid gegarandeerd. 

- Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, dat kan. Op de middag van levering ontvang je per mail een track en trace link van onze bezorgpartner Fietskoeriers. Gaat het om een levering binnen Amsterdam, dan houdt onze eigen bezorger je per sms op de hoogte van de levering.

- Kan ik mijn afleveradres nog aanpassen?

Tot de ochtend van de levering (voor 10.00) kun je je afleveradres nog bij ons aanpassen. Bij last minute aanpassingen het liefst even bellen :)

- Kan ik mijn bestelling annuleren?

Tot de dag voor levering (voor 10.00) kun je je bestelling nog bij ons annuleren. Maar het liefst komen we samen tot een passende oplossing of andere leverdatum.

- Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Dat kan helaas niet. Onze productiekeuken en kantoor zit in Amsterdam, wij hebben geen fysieke winkel of afhaallocatie. 

- Kan ik mijn pakket retour sturen?

Het retourneren van je bestelling is niet mogelijk ivm de versheid van onze producten. Bij een levering die 2 dagen te laat aankomt door een fout bij onze bezorgpartner, zullen we indien gewenst een nieuw pakket versturen. 

 

 

BETALING


- Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Bij een plaatsen van een online bestelling kan je via credit card of Ideal betalen. 

- De betaling via credit card en Ideal lukt steeds niet, wat nu?

Mocht de betaling via de site meerdere keren mislukken kunnen we ook een factuur + tikkie voor je aanmaken. Deze dient voorafgaand aan het ontvangen van de bestelling te worden betaald.

- Waar en wanneer kan ik een kortingscode vinden?

Wij hebben ongeveer 5 keer per jaar een leuke actie met een kortingscode lopen. Deze verspreiden we per mail en via Instagram. Word je graag op de hoogte gehouden van onze acties? Volg dan @sapmeesters op Instagram en vraag via info@sapmeesters.nl of we je kunnen meenemen in de volgende mailing.

 

 

DUURZAAMHEID


- Wat doen jullie aan de duurzaamheid bij Sapmeesters?

Wij proberen zo duurzaam mogelijk te ondernemen op verschillende manieren. Zo kopen wij zo veel mogelijk biologisch groente en fruit in en bezorgen wij (bijna) al onze pakketten per fiets. Ook hebben we in 2018 zoveel mogelijk plastic de deur uit gedaan en vervangen door kartonnen tasjes en doosjes. Helaas is een plastic in onze branche onvermijdelijk door de ingevroren producten die in plastic zakjes verpakt moeten worden en de hygiëne regels waar wij ons aan houden. Wel maken wij sinds 2018 alleen nog maar gebruik van 100% gerecycled plastic in al onze flesjes. 

- Kan ik de plastic flessen na gebruik retour geven zodat jullie deze kunnen hergebruiken?

Dit is helaas niet mogelijk in verband met de hygiëneregels. Wel kun je ze zelf aanbieden als plastic afval wanneer je je afval scheidt. 

 

© 2018 - 2021 SAPMEESTERS | sitemap | rss